Digipost_logo.jpg

Snart kan Evje og Hornnes kommune sende ut post og kommunisere elektronisk til alle som har registrert en digital postkasse. Den løsningen vi har valgt å bruke heter Digipost. Her er en sikker løsning hvor du enkelt kan opprette din egen private postkasse på nett, kostnadsfritt.

Hva er digipost?

Digipost er utviklet av Posten Norge. Her kan du enkelt sende og motta viktig post. Og du kan lagre brev og dokumenter i et sikkert arkiv og hente dem frem når du vil, fra hvor du vil. Du vil få varsling på e-post eller SMS slik at du vet når du har fått brev i postkassen.

Med digital postkasse får du

  • samlet post fra det offentlige trygt og gratis ett sted
  • tilgang til posten din hvor og når du vil
  • varsel på SMS eller e-post når du får viktige brev
  • raskere svar og informasjon fra det offentlige
  • lagret all viktig post samlet på et sikkert sted
  • spart miljøet og redusert offentlige utgifter
  • post fra private avsendere på samme sted

Hvem sender elektronisk post?

Det offentlige, kommune og stat, skal forbedre sin kommunikasjon med innbyggere alle skal tilby elektronisk kommunikasjon med innbyggere og brukere. Setesdalskommunene er tidlig ute og håper så mange brukere som mulig er klar for å motta den. Du får mye god informasjon om digital postkasse og hvordan du bruker den på; www.norge.no

Mulighet til å velge

Vi ønsker selvsagt å legge til rette for at du som innbygger skal ha muligheten til å velge det som er mest praktisk for deg. Ønsker du post elektronisk, oppfordrer vi deg til å registrere deg i Digipost. Vil du fortsatt motta post fra kommunen på papir som før, trenger du ikke å gjøre noe. I henhold til Forvaltningsloven kan du også reservere deg mot kommunikasjon på nett.
Mer informasjon finner du her.