Tjenester A-ÅVis mer
Fyrverkeri - handel og oppbevaring
Generelt om tjenesten
Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende
Lover og forskrifter
Skjema
Søknadsfrist
Innen 30. april i salgsåret
Søknaden sendes til
Setesdal Brannvesen IKS
Verksmoen
4735 Evje
Saksbehandling
Saksbehandling
Brannvesenet registrerer søknaden og vurderer bygningsmessige forhold ved salgs- og lagringsstedet. Også ansvarshavendes/stedfortreders kompetanse (dokumentasjon om gjennomført kurs) vil bli vurdert. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.
Saksbehandlingstid
Brannvesenet skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.
Klagemulighet
Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB), som avgjør om klagen skal tas til følge.
Kontaktinformasjon
Kontaktavdeling
Avdeling: | Setesdal Brannvesen IKS |
Telefon: | 37 93 32 46 |
Epost: | post@sb-iks.no |
Postadresse: | Verksvegen 38, 4735 Evje |
Besøksadresse: | Verksvegen 38, 4735 Evje |
Andre opplysninger
Oppdatert: | 2019-11-07 10:58 |