Autoservice Evje er Miljøfyrtårn!

Fredag 22. mars 2024 var det Autoservice Evje AS sin tur å få sitt Miljøfyrtårn-diplom av ordfører Morten Haraldstad. Anita og Knut Birkeland tok imot den gjeve prisen på vegne av bedriften. De er nå blant 17 offisielt sertifiserte Miljøfyrtårn i Evje og Hornnes kommune.

Hva er Miljøfyrtårn?

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte miljøsertifikat og et anerkjent og effektivt verktøy for miljøledelse, som hjelper virksomheter å skape konkurransefortrinn av bærekraft. Det betyr at bedriftene gjennomfører effektive og lønnsomme miljøforbedringer, og samtidig bidrar til å oppnå flere av FNs bærekraftsmål.

Miljøfyrtårn i Evje og Hornnes

Her ser du en oversikt over bedrifter i Evje og Hornnes kommune, som er Miljøfyrtårn:

• Autoservice Evje AS
  • Setpro AS og Setpro arbeid og inkludering AS
  • Evje Bygg AS
  • Evjetun
  • Fargerike Evje
  • Odde Sagbruk AS
  • Amfibie Service AS
  • Dølen Hotel
  • Evjeklinikken as
  • Indre Agder Transport AS
  • Montér Evje
  • Nor-Dan Composites AS
  • Pernille Kafe AS
  • Setesdal vidaregåande skule
  • Setpro AS og Setpro arbeid & inkludering AS, Evje
  • TrollAktiv
  • Vinmonopolet Evje

På nettsidene til Miljøfyrtårn kan du se oversikten, og også søke på andre kommuner/fylker.