Jobber med å løfte helsestasjonstilbudet i kommunen

Helsestasjonen i Evje og Hornnes kommune sender i disse dager ut en undersøkelse til sine brukere i helsestasjon for små barn, skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom og i jordmortjenesten/svangerskapsomsorgen. I undersøkelsen ønsker de å finne ut hvordan de kan forbedre sine tjenester ved å bruke digitale hjelpemidler. Målet er å gjøre det lettere for brukerne å få kontakt og kommunisere med helsestasjonen.

Bilde av helsesykepleierne Lillian Utsogn og Line Hestvåg - Klikk for stort bildeHelsesykepleiere Lillian Utsogn (t.v.) og Line T. Hestvåg.

Innhold i undersøkelsen

I undersøkelsen ønsker de blant annet tilbakemelding på:

• Hvor fornøyd er brukerne med hvor tilgjengelig helsestasjonen er i dag?
  • Hvordan kommuniserer de med helsestasjonen i dag?
  • Hvordan ønsker de at dette skal være i framtida?
  • Hvor søker de informasjon når det gjelder spørsmål om egen helse?

Svarene og innspillene som kommer inn i undersøkelsen vil helsestasjonen bruke til å utvikle og forbedre tjenestene sine.

Anonyme svar

Det er helt frivillig å svare på denne brukerundersøkelsen, og alle svarene blir behandlet anonymt. De håper mange tar seg tid til å svare. Det vil gi et bedre vurderingsgrunnlag i utviklingsarbeidet.

Hvem bes om å svare?

Undersøkelsen sendes til brukere innen jordmortjenesten/svangerskapsomsorg, til foresatte/foreldre til barn i alderen 0-5 år, til foresatte/foreldre til barn i barnehagealder, barneskolealder og ungdomsskolealder, og til elever i ungdomsskole og videregående skole. Alle får den i de naturlige informasjonskanalene som helsestasjonen/skolen bruker til å nå brukergruppene. For eksempel i barneskolen sendes den ut i Visma foresattportal.

Fokus på å styrke digitale tilbud

Å øke det digitale tilbudet er i tråd med Evje og Hornnes kommune sin digitaliseringsstrategi. Den kan du lese her:

Digitaliseringsstrategi (PDF, 3 MB)